Communicatieproces

Communicatieproces

Welke marketing- en communicatietools kunnen ingezet worden tijdens een vastgoedtraject?

Via een tactisch communicatieplan ondersteunen we u bij het inzetten van de juiste marketing- en communicatietools in de verschillende fases van uw vastgoedproject. Zo ontwikkelen we een geïntegreerde communicatieaanpak op basis van uw noden en die van uw doelgroep. Doorgedreven rapportering en tussentijdse evaluaties laten ons toe snel bij te sturen waar nodig.

Communicatieproces

1. Bidboek / Projectboek

Konkreet helpt u bij de ontwikkeling van projectboeken die uw vastgoed- en projectvisie weergeven op een communicatief sterke manier. Zo kan u op een heldere manier uw project voorstellen aan de betrokken partijen en/of een sterk dossier indienen bij een wedstrijd.

2. Storytelling basis

We ontwikkelen een onderbouwd verhaal voor uw project om later in het communicatietraject met uw doelgroep te connecteren, hen te inspireren en te motiveren.

3. Projectcommunicatie

We geven uw project een identiteit en helpen het in de markt plaatsen met behulp van gepaste communicatiemiddelen.

4. Namesearch

Konkreet bedenkt samen met u een aantrekkelijke naam voor uw project waarrond we de identiteit verder opbouwen.

5. Logo-ontwikkeling

We ontwerpen een passend logo dat de projectnaam kracht bij zet en aansluit bij de USP’s van uw project.

6. 3D visualisaties

We brengen uw project tot leven aan de hand van 3D renderings en visualisaties.

7. Verkoopsbrochure

Alle USP’s en details van het project worden verder uitgewerkt en samen met de visualisaties wordt het volledige verhaal neergeschreven. Deze verkoopsbrochure voorziet potentiële klanten van alle relevante informatie over uw project.

8. Projectwebsite

De inhoudelijke basis van de projectbrochure wordt omgevormd tot een projectwebsite. We wenden verschillende technologieën aan om de interactiviteit van de website te verhogen en de projectstory op de meest gebruiksvriendelijke manier te ontplooien. Op deze website centraliseren we alle inhoud (ifv social/content marketing) en voorzien we landingpages om leads te capteren.

9. Content marketing

Via uw website, nieuwsbrieven, social en andere kanalen verspreiden we waardevolle, getargete boodschappen die potentiële kopers en investeerders informeren, enthousiasmeren en aanzetten tot conversie.

10. Social media marketing

Konkreet werkt een social media strategie uit waar de verschillende doelstellingen afgedekt worden. Van louter branding tot gericht adverteren op basis van interesses, locatie, … Ook opnieuw op het netvlies van een bezoeker komen dmv remarketing is mogelijk via social kanalen.

11. Inbound marketing

We ontwikkelen content afgestemd op de communicatienoden van uw doelgroep en trekken zo kwalitatieve leads aan die zelf op zoek zijn en interesse tonen in uw project.

12. Lead generation

Opzetten van tactische communicatietrajecten om interessante leads te genereren voor uw type project.

13. Lead nurturing

We prikkelen getargete leads met gerichte content, afgestemd op hun profiel, en loodsen hen doorheen een tactisch communicatietraject. Zo houden we ze warm voor uw project.

14. Direct Mailing / e-mailing

We ontwerpen direct mailings en e-mailings die we uitsturen naar de verschillende doelgroepen. Zowel on- als offline proberen we hier zoveel mogelijk meetbaarheid in te krijgen.

15. Werfcommunicatie

Konkreet maakt ook uw projectlocatie communicatief via bewegwijzering en signalisatie als werfborden of infopanelen.

16. Huis-aan-huis bedeling

Huis-aan-huis bedeling in de directe omgeving van uw project om de lokale verankering te bewerkstelligen en herkenbaarheid rond het project te creëren.

17. Infosessie

Voor de verschillende stakeholders organiseren we samen met u infosessies om duiding en perspectief te bieden aangaande uw vastgoedproject.

18. Advertising

Konkreet werkt een volledig media- en communicatieplan uit ifv vooropgestelde budgetten. Dit plan wordt flexibel opgemaakt zodat we steeds kunnen bijsturen doorheen het project, op basis van gemeten resultaten.

19. Media-selectie en boeking

Huis-aan-huis bedeling in de directe omgeving van uw project om de lokale verankering te bewerkstelligen en herkenbaarheid rond het project te creëren.

20. Offline advertising

Voor de verschillende stakeholders organiseren we samen met u infosessies om duiding en perspectief te bieden aangaande uw vastgoedproject.

21. Online advertising (SEA/bannering/…)

Konkreet werkt een volledig media- en communicatieplan uit ifv vooropgestelde budgetten. Dit plan wordt flexibel opgemaakt zodat we steeds kunnen bijsturen doorheen het project, op basis van gemeten resultaten.

22. Social advertising (Facebook/…)

Huis-aan-huis bedeling in de directe omgeving van uw project om de lokale verankering te bewerkstelligen en herkenbaarheid rond het project te creëren.

23. Remarketing

Voor de verschillende stakeholders organiseren we samen met u infosessies om duiding en perspectief te bieden aangaande uw vastgoedproject.

24. Pers & PR

Konkreet werkt een volledig media- en communicatieplan uit ifv vooropgestelde budgetten. Dit plan wordt flexibel opgemaakt zodat we steeds kunnen bijsturen doorheen het project, op basis van gemeten resultaten.